dimecres, 1 de juliol del 2009

Mesurant la textura

Per tal d'establir un valor per a Correlation Window anem a medir la quantitat de textura que te una imatge; es d'esperar que quanta més textura tinga més detalls hi hauràn i per tant es necessitarà una finestra menor per captar-los. Aço es molt bonico, pero no sempre ha de ser així. Per exemple, si tenim una esfera amb molta textura no es necessita una finestra xicoteta, amb una gran es faria igual de be. Bueno, aci unes quantes imatges i el valor calculat (el valor es calcula aplicant un filtre pas-alt amb un kernel de 3x3 i fent la mitja per als valors de tota la imatge):

Per aquesta imatge el valor ha sigut de 15.7913.


Per aquesta de 18.9529.


Per aquesta 78.0283.


Per aquesta 64.7264.


Per aquesta 59.7778.


I per aquesta 631.724.


La mesura dona el resultat que mes o menys s'esperava. Les escenes amb més objectes i per tant més textura obtenen valors mes alts. L'ultima imatge es una prova per veure un valor alt, pero pel que s'ha vist en les imatges anteriors (n'he calculat prou mes), no es solen obtindre valors superiors a 80. Ara tan sols queda establir una relació entre Correlation Window i aquesta mesura. Una bona aproximació que he probat i dona uns resultats acceptables es asignar el valor minim per a mesures de 70-80 i el maxim per a escenes amb una mesura inferior a 20.