divendres, 3 de juliol del 2009

Comparant Z

Per fi he conseguit llegir el format OpenEXR. Blender exporta les Z correctament (al menys pel que he comprobat fins ara), i he comparat les Zs d'aquest arxiu OpenEXR amb les calculades per l'algorisme de calcul de disparitat píxel a píxel. El que he observat es que l'algorisme SVS sempre em dona Zs menors que les reals, potser siga per l'arxiu de calibrat, o potser no...
He calculat la mitja, la varianza i la desviació típica (que no es més que l'arrel quadrada de la varianza) de la diferencia de valors de la coordenada Z.

Aci un parell de resultats:







La mitja correspon al cálcul Zcalculada-Zreal, per tant els valors negatius indiquen una distancia calculada menor a la real. Podem observar que per a la imatge dels monos tant la mitja com la varianza son molt majors que per al bodego o el planeta. Aço pot ser perque hi ha un rang de distancies molt major, i com ja sabem l'algorisme SVS produeix molts errors a les vores dels objectes, per aço, on l'algorisme calcula una profunditat de 3 hi ha una real de 200. He probat aumentant el paràmetre Uniqueness, pero no influeix significativament en els resultats. Per supost el que busquem es una mitja i una varianza (o desviació típica) mínimes, pero no ho veig molt clar.